אתנ"כתא

ליל רביעי, ט"ו חשון תש"פ

ברוך הבא אורח | התחבר או הרשם
   הצג אותיות פסוק ופרק. הצג קישורים להודעות. גודל הכתב:
 ז וַיְהִ֕י מִקֵּ֖ץ אַרְבָּעִ֣ים שָׁנָ֑ה וַיֹּ֤אמֶר אַבְשָׁלוֹם֙ אֶל־הַמֶּ֔לֶךְ אֵ֣לֲכָה נָּ֗א וַאֲשַׁלֵּ֛ם אֶת־נִדְרִ֛י אֲשֶׁר־נָדַ֥רְתִּי לַֽידוָ֖ד בְּחֶבְרֽוֹן׃
הצג הודעות

אייר
כ"א
תשס"ט

מה יש לאבשלום לחפש בחברון? -אראל סגל
שמואל ב פרק טו פסוק ז
אבשלום, כידוע, לא באמת התכוון לעבוד את ה', אלא למרוד בדוד. אך עדיין צריך להבין מה הוא אמר, ולמה דוד האמין לו. בפרט, לא ברור מה בדיוק כולל הנדר הזה "לעבוד את ה'":

* אם הוא כולל הקרבת קרבנות, מדוע היה צריך לקיים אותו דווקא בחברון, והרי ארון ה' היה באותו זמן באוהל שנטה לו ה' בעיר-דוד (שמ"ב ו), וזה היה המקום הראוי ביותר להקריב קרבן!
* אם הוא כולל משהו אחר, מה בדיוק הוא כולל, ומדוע צריך לעשות זאת דווקא בחברון?
השאלה היא לא על אבשלום אלא על דוד - מדוע דוד לא שאל את השאלות הללו את אבשלום, וכך אולי היה עולה על המזימה שלו?
מאמרים וביאורים באתר ויקיטקסט