אתנ"כתא

ליל שלישי, ט"ו תשרי תשפ"ב

ברוך הבא אורח | התחבר או הרשם
   הצג אותיות פסוק ופרק. הצג קישורים להודעות. גודל הכתב:
 ג יָדַ֥ע שׁוֹר֙ קֹנֵ֔הוּ וַחֲמ֖וֹר אֵב֣וּס בְּעָלָ֑יו יִשְׂרָאֵל֙ לֹ֣א יָדַ֔ע עַמִּ֖י לֹ֥א הִתְבּוֹנָֽן׃
הוסף הודעה

כסלו
ה'
תשע"ב

מדוע הנביא מאשים את בני ישראל שלא ידעו את ה' אם הם מקריבים קרבנות? -אראל סגל
ישעיהו פרק א פסוק ג
בתחילת פרק א, ישעיהו מוכיח את בני ישראל על כך שהם עזבו את ה', אינם מכירים לו טובה וכו'.

אולם בהמשך הפרק, הנביא אומר שבני ישראל דווקא מקריבים לה' הרבה קרבנות, אלא שה' לא רוצה את הקרבנות שלהם כי הם חוטאים בין אדם לחברו.

אולם, אם הם מקריבים קרבנות, אז אי אפשר להגיד שהם עזבו את ה'. הרי הקרבנות מבטאים הכרת טובה! אולי זה לא מה שה' רוצה, אבל מבחינת עם ישראל, הם כן מבטאים הכרת טובה!

כסלו
ה'
תשע"ב

מדוע הנביא מאשים את בני ישראל שלא ידעו את ה' אם הם מקריבים קרבנות? -אראל סגל
ישעיהו פרק א פסוק ג
בתחילת פרק א, ישעיהו מוכיח את בני ישראל על כך שהם עזבו את ה', אינם מכירים לו טובה וכו'.

אולם בהמשך הפרק, הנביא אומר שבני ישראל דווקא מקריבים לה' הרבה קרבנות, אלא שה' לא רוצה את הקרבנות שלהם כי הם חוטאים בין אדם לחברו.

אולם, אם הם מקריבים קרבנות, אז אי אפשר להגיד שהם עזבו את ה'. הרי הקרבנות מבטאים הכרת טובה! אולי זה לא מה שה' רוצה, אבל מבחינת עם ישראל, הם כן מבטאים הכרת טובה!
מאמרים וביאורים באתר ויקיטקסט