![]() |
יום רביעי, כ"ד אייר תשפ"ב |
ברוך הבא אורח | התחבר או הרשם |
  
הצג פרשות ועליות.
הצג אותיות פסוק ופרק. הצג קישורים להודעות. גודל הכתב:
 יח וְלִמְשֹׁל֙ בַּיּ֣וֹם וּבַלַּ֔יְלָה וּֽלֲהַבְדִּ֔יל בֵּ֥ין הָא֖וֹר וּבֵ֣ין הַחֹ֑שֶׁךְ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃
ניסן
י"ב
תשס"ט
בראשית פרק א פסוק יח
הגיית מילה זו שנויה במחלוקת מעניינת.
בכת"י שמוצג כאן מנוקדת בלמ"ד בחטף פתח.
ישנם אנשים שקוראים במקומות כמו פה את החטף כמו שהוא (דומני שהרב מאזוז נוהג כך).
טענת הרב ברויאר היא שחטף זה הוא רק סימון של שוא נע (כי הטבריינים הגו שוא נע בחטף כפי הגיית התימנים).
ויש גישה שלישית שהחטף פה הוא שוא נח (אפשר לראות את זה ב"סימנים" לפחות במהדורות הראשונות), גם זה יכול להתבסס על דברי הרב ברויאר לעיל.
בכת"י שמוצג כאן מנוקדת בלמ"ד בחטף פתח.
ישנם אנשים שקוראים במקומות כמו פה את החטף כמו שהוא (דומני שהרב מאזוז נוהג כך).
טענת הרב ברויאר היא שחטף זה הוא רק סימון של שוא נע (כי הטבריינים הגו שוא נע בחטף כפי הגיית התימנים).
ויש גישה שלישית שהחטף פה הוא שוא נח (אפשר לראות את זה ב"סימנים" לפחות במהדורות הראשונות), גם זה יכול להתבסס על דברי הרב ברויאר לעיל.